Vtech Kidizoom DX2 Review: Ons oordeel

Laatste update: 15 juli 2022 door Jidde Wiegertjes

Een smartwatch uitzoeken voor je kind is een lastige opgave. Er zijn veel smartwatches die gemaakt worden voor kinderen. Sommige zijn van goede kwaliteit, sommige minder. Een van de meer kwalitatieve smartwatches voor kinderen is de Vtech kidizoom kinder smartwatch. In deze review nemen we jou mee in de functies, voordelen, nadelen en een diepere kijk in de smartwatch zelf. We hebben voor deze review de Vtech Kidizoom onder de loep genomen.

Benieuwd naar andere smartwatches die gemaakt zijn voor kinderen? Bekijk dan ons hele artikel over de beste kindersmartwatches.

VTech KidiZoom Smartwatch DX2 om pols

Waarom een kinder smartwatch van Kidozoom?

Veel kinderen vinden Gadgets tegenwoordig erg interessant en zijn constant op zoek naar een leuke, interactieve manier om te spelen. Een smartwatch kan hier een perfecte oplossing voor bieden. Een smartwatch kan er namelijk voor zorgen dat een kind interactief kan leren, spelen en de tijd in de gaten kan houden. Daarnaast kan een kinder smartwatch een ouder veel voordelen bieden. Zo krijg je meer inzicht in de gezondheid van je kind en kan je (zo nodig) een GPS-signaal ontvangen op je telefoon. Een kinder smartwatch is niet te vergelijken met een smartwatch voor volwassenen. Deze zijn vaak een stuk meer geavanceerd.

De Kidizoom smartwatch

Voor deze review duiken we dieper in op de Kidizoom. De Kidizoom Smartwatch DX2 is meer dan alleen een horloge. Het is namelijk een uitgebreide smartwatch met veel spelfuncties. Je kunt er foto’s, selfies & video’s mee maken. Daarnaast word je kind uitgedaagd om spelletjes te spelen. Ook leren klokkijken is verleden tijd door de handige gesproken tijd en 3D weergaven van de klok. Kortom: deze smartwatch zorgt ervoor dat je kind op een interactieve wijze in beweging blijft.

Ingebouwde spelletjes

De smartwatch biedt een kind drie verschillende en uitdagende sportieve spelletjes om te spelen via de smartwatch. Deze werken via een ingebouwde bewegingssensor om een kind zoveel mogelijk te kunnen activeren. Deze sportieve spellen zorgen ervoor dat je kind op een leuke manier meer wilt bewegen. Daarnaast leert je kind gemakkelijk klokkijken door de gesproken tijd. Ook kun je een eigen foto instellen als klokweergave!

Een van de populaire spelletjes op de smartwatch is het schattenjacht spel. Hierbij is het belangrijk om goed te tellen en goed op te letten. Hierdoor leert je kind ook nog eens beter rekenen. Naast het schattenjacht spel zit er ook een monsterspel op de smartwatch, wat vaak erg in de smaak valt.

VTech KidiZoom Smartwatch DX2 uitleg

De selfie smartwatch

Deze kinder smartwatch is gemaakt om de leukste selfies met vrienden of familie te maken. Een selfie maak je namelijk gemakkelijk via een druk op de knop. Er zitten twee ingebouwde camera’s in de smartwatch waarmee je te gekke momenten kunt vastleggen. Daarnaast kun je deze foto’s makkelijk bewerken met effecten, kaders én filters. Hierdoor kan je kind zijn innerlijke fotograaf(e) helemaal loslaten. Om selfies te maken maak je gebruik van het kleuren touchscreen op de smartwatch. Dit scherm heeft zowel een digitale als een analoge tijdsweergave. Ook kun je kiezen voor een 3D weergave.  De smartwatch werkt erg makkelijk, waardoor deze goed te gebruiken is voor elk kind.

Een ingebouwde wekker: zelf leren opstaan

Wil je jouw kind verantwoordelijkheid aanleren en ervoor zorgen dat opstaan met de wekker geen probleem meer is? Er zit een ingebouwde wekkerfunctie in de smartwatch, die erg makkelijk aan- of uit te zetten is. Op deze manier kun je jouw kind leren omgaan met de verantwoordelijkheid van een wekker zetten, en opstaan. Hierdoor krijgt je kind meer verantwoordelijkheid en wordt dit op een makkelijke, leuke manier geboden.

Naast leren om zelf je wekker te zetten is de smartwatch ook een goede manier om meer inzicht te geven in het aantal stappen dat je kind zet. Er zit namelijk een ingebouwde stappenteller in dit kinderhorloge. Dit zorgt ervoor dat je kind kan inzien hoeveel stappen die gezet heeft, en daarmee kunnen ze zichzelf uitdagen. Hoe leuk is het om elke week iets meer stappen te zetten dan de week ervoor? Het geeft een concreet, tastbaar doel om naartoe te werken.

vtech kidizoom review kinder smartwatch

Een ingebouwde stemvervormer in de Kidizoom

In deze kindersmartwatch zit een functie waarmee je stemmen kunt vervormen, ook wel een stemvervormer genoemd. Met deze feature kun je een bericht opnemen en deze vervolgens vervormen.  Dit zorgt voor grappige en leuke situaties waar jong en oud bij elkaar gebracht wordt door een simpele feature.

Conclusie van de Vtech Kidizoom DX 2 kinder smartwatch

Dit kinderhorloge is een echt óne of a kind vergeleken met veel andere smartwatches voor kinderen. Het is een uniek model waarmee het super gemakkelijk wordt gemaakt om selfies te maken. De camera functioneert prima en levert een degelijke kwaliteit. Daarnaast zijn er superleuke spelletjes ingebouwd. Hierdoor wil je kind niet alleen maar meer spelen, maar gebeurt dit ook op een gezonde manier. Als laatste zitten er nog veel leuke snufjes op de kindersmartwatch, zoals een stappenteller.

Een nadeel van dit model is dat er geen ingebouwd gps-systeem in zit. Het is dus niet mogelijk te tracken waar je kind zich bevindt. Ook de kast is relatief groot. Daarnaast is het niet een erg goedkope smartwatch vergeleken met andere kindersmartwatches. Duur is die ook niet. Als laatste zit er weinig variatie in het aantal beschikbare kleuren. Dit zijn er namelijk maar twee.